Aanmelden & Wachttijden
Wil je je aanmelden of heb je vragen dat kan door:
- ons te bellen op 020 – 767 0378 kantoor Amstelveen (tussen 8.30 – 12.30 uur en van 13.00 tot 17.00 uur)
ons te bellen op 035 – 8200 988 kantoor Zeist (tussen 8.30 – 12.30 uur en van 13.00 tot 17.00 uur) - ons te mailen via infoclinics@invivo.nl
- ons contactformulier in te vullen
Als er sprake is van ernstige psychiatrische problematiek met verhoogd risico op opname en/of crisiscontact, alsmede verslavingsproblematiek, kunnen wij geen passende zorg bieden, wij verwijzen in dit geval door naar de huisarts/ huisartsenpost.
Aanmelden
Nadat je bij de huisarts bent geweest, kun je je met jouw verwijzing aanmelden bij Invivo. Er wordt binnen 5-7 werkdagen contact met je opgenomen.
Amstelveen
Voor onze locatie in Amstelveen geldt dat in de meeste gevallen er direct met jou een intakegesprek wordt ingepland. Soms wordt er eerst nog telefonisch contact met je opgenomen voor aanvullende informatie. Tijdens de intakefase wordt samen met je onderzocht of wij je kunnen helpen en op welke manier. Soms kan het zijn dat na intake blijkt dat wij niet het juiste aanbod voor jouw specifieke vraag hebben. In dat geval zullen wij je zo gericht mogelijk een advies geven voor een andere aanbieder.
Zeist
Voor onze locatie in Zeist geldt dat als je je bij ons aanmeldt er binnen 5-7 werkdagen contact met je wordt opgenomen en dat er een pre-intake afspraak met je wordt ingepland. Na de pre-intake wordt er een afspraak gemaakt voor een intake, daarna kan er gestart worden met behandeling, mits wij je passende zorg kunnen bieden behorend bij jouw hulpvraag.
Wachttijd informatie
Hoewel Invivo Clinics vindt dat wachtlijsten en wachttijden niet horen binnen de zorg, kan het voorkomen dat wij toch van verzekeraars een wachtlijst moeten aanhouden. Bij Invivo Clinics Amstelveen is er een wachtlijst voor behandeling. Na intake kom je op de wachtlijst voor behandeling. Bij Invivo Clinics Zeist is er een wachtlijst voor de intake. Na het positief doorlopen van de pre-intake word je op de wachtlijst geplaatst van de intake. Als je een afspraak hebt gemaakt voor een intake en je komt bij ons in zorg dan zal na de intake de behandeling direct starten. Hiervoor geldt geen wachttijd.
Houdt er rekening mee dat de intake ten koste gaat van jouw eigen risico van jouw zorgverzekering als je deze nog niet heeft gebruikt.
AMSTELVEEN
Wachttijd tot behandeling* | ||
Aandachtstekort en gedragsstoornissen | 10 weken | |
Pervasieve stoornissen | 10 weken | |
Overige stoornissen in de kindertijd | 10 weken | |
Depressieve stoornissen | 10 weken | |
Angststoornissen | 10 weken | |
Restgroep diagnoses | 10 weken | |
Persoonlijkheidsheidsstoornissen | 10 weken | |
Somatoforme stoornissen | 10 weken | |
EMDR behandeling | hiervoor geldt een langere wachttijd |
*Helaas hebben wij na de intake een wachtlijst voor behandeling. De duur van de wachttijd is gemiddeld circa 10 weken. Ook kan jouw zorgverzekering van invloed zijn op de wachttijd.
Wanneer je de wachttijd te lang vindt, kun je altijd contact opnemen met de zorgaanbieder, of jouw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Jouw zorgverzekeraar kan je ondersteunen, zodat je binnen 4 weken vanaf jouw eerste contact met een zorgaanbieder een intakegesprek krijgt, en dat binnen 10 weken vanaf de intake, de behandeling is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen).
Zeist
|
Wachttijd tot intake* | |
Aandachtstekort en gedragsstoornissen | ± 8-10 weken | |
Pervasieve stoornissen | ± 8-10 weken | |
Overige stoornissen in de kindertijd | ± 8-10 weken | |
Depressieve stoornissen | ± 8-10 weken | |
Angststoornissen | ± 8-10 weken | |
Restgroep diagnoses | ± 8-10 weken | |
Persoonlijkheidsheidsstoornissen | ± 8-10 weken | |
Somatoforme stoornissen | ± 8-10 weken | |
EMDR behandeling | ± 8-10 weken | |
*Helaas hebben wij na de pre-intake een wachtlijst voor intake. De duur van de wachttijd ligt tussen de 0- 4 weken. Ook kan jouw zorgverzekering van invloed zijn op de wachttijd.
Wanneer je de wachttijd te lang vindt, kun je altijd contact opnemen met de zorgaanbieder, of jouw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Jouw zorgverzekeraar kan je ondersteunen, zodat je binnen 4 weken vanaf jouw eerste contact met een zorgaanbieder een intakegesprek krijgt, en dat binnen 10 weken vanaf de intake, de behandeling is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen).
Wachtlijstbemiddeling
We proberen onze wachttijden zo kort mogelijk te houden. Wordt de wachttijd te lang, dan voeren we een tijdelijke aanmeldstop in.
Als je de wachttijd te lang vindt of er is een aanmeldstop, dan kunt je ook contact opnemen met de afdeling Wachtlijstbemiddeling van jouw zorgverzekeraar. De contactpersoon van die afdeling zal samen met je bekijken bij welke praktijk je sneller terecht kunt.
*Voor sommige zorgverzekeraars geldt op dit moment een langere wachttijd neem voor meer informatie contact met ons op.
Laatste update: 1 oktober 2024
Let op!
Tijdelijke aanmeldstop voor Achmea/Zilveren Kruis.
Op dit moment is het niet mogelijk om u aan te melden als u verzekerde bent bij Achmea/Zilveren Kruis.
Onder de zorgverzekeraar Achmea vallen onder andere de labels Zilveren Kruis, FBTO, De Friesland en Interpolis.
Met deze zorgverzekeraar hebben we afgesproken dat alle zorgkosten bij elkaar opgeteld in 2024 niet boven een bepaald bedrag mogen komen. Dit bedrag wordt het omzetplafond genoemd. Boven het omzetplafond wordt de zorg niet meer vergoed door de zorgverzekeraar. Het afspreken van een omzetplafond is bedoeld om de zorgkosten te beheersen. We moeten er goed op letten niet boven dit bedrag uit te komen. Er zal dus goed gekeken moeten worden hoeveel zorg cliënten nodig hebben en of er nieuwe cliënten in behandeling kunnen komen. Om te bewaken dat we niet over het omzetplafond gaan kunnen wij op dit moment minder cliënten van deze zorgverzekeraars in behandeling nemen en zijn we genoodzaakt een aanmeldstop in te stellen.
U kunt contact opnemen met de afdeling Wachtlijstbemiddeling van uw zorgverzekeraar, de contactgegevens vindt u hieronder. De contactpersoon van die afdeling zal samen met u bekijken bij welke praktijk u het snelst terecht kunt.
Bent u verzekerd bij Achmea/Zilveren Kruis, of één van de labels die onder deze zorgverzekeraar valt en staat u op onze behandelwachtlijst?
Ook dan kunt u nagaan of u bij een andere praktijk eerder terecht kunt, eventueel met behulp van wachttijdbemiddeling van uw zorgverzekeraar. De wachttijden zijn namelijk langer geworden dan de wachttijden voor cliënten van andere zorgverzekeraars. We vragen u om het ons te laten weten als u elders in behandeling gaat. Blijft u op onze wachtlijst, dan nemen wij contact met u op zodra wij uw behandeling kunnen inplannen.
Als u de wachttijd te lang vindt of er is een aanmeldstop, dan kunt u ook contact opnemen met de afdeling Wachtlijstbemiddeling van uw zorgverzekeraar. De contactpersoon van die afdeling zal samen met u bekijken bij welke praktijk u sneller terecht kunt.
Contactgegevens Wachtlijstbemiddeling:
- Zilveren Kruis wachttijdbemiddeling aanvragen: 071-364 0280, ma-vrij 9:00-17:00 uur.
Amstelveen
020 – 7670378
Zeist
035 – 8200988
Bel ons geheel vrijblijvend. We staan je graag te woord!
Laagdrempeligheid is voor ons een voorwaarde voor goede zorg. Daarom hebben onze organisatie zo ingericht dat je na je intakegesprek snel kan starten met de behandeling.
Het Freedom of Movement programma is anders dan andere therapieën die ik heb gehad. Dit heeft echt iets veranderd. Ik ben dingen gaan doen!
Nog plek vrij: Mindfulness
Nieuwe Mindfulness trainingen starten weer binnenkort, klik verder voor de data en tijden.
Meer informatie