Aanmelden & Wachttijden

Wil je je aanmelden of heb je vragen dat kan door:

  • ons te bellen op 020- 767 0378 kantoor Amstelveen (tussen 8.30 – 12.30 uur en van 13.00 tot 17.00 uur)
    ons te bellen op 035 – 8200 988 kantoor Zeist (tussen 8.30 – 12.30 uur en van 13.00 tot 17.00 uur)
  • ons te mailen via infoclinics@invivo.nl
  • ons contactformulier in te vullen

Als er sprake is van ernstige psychiatrische problematiek met verhoogd risico op opname en/of crisiscontact, alsmede verslavingsproblematiek, kunnen wij geen passende zorg bieden, wij verwijzen in dit geval door naar de huisarts/ huisartsenpost.

Aanmelden:
Wanneer je je bij ons aanmeldt dan wordt er binnen 5 tot 7 werkdagen contact met je opgenomen. Voor onze locatie in Amstelveen geldt dat in de meeste gevallen er direct met jou een intakegesprek wordt ingepland. Soms wordt er eerst nog telefonisch contact met je opgenomen voor wat aanvullende informatie. Tijdens de intakefase wordt samen met je onderzocht of wij je kunnen helpen en op welke manier. Soms kan het zijn dat na intake blijkt dat wij niet het juiste aanbod voor jouw specifieke vraag hebben. In dat geval zullen wij je zo gericht mogelijk een advies geven voor een andere aanbieder. Houdt er rekening mee dat de intake ten koste gaat van jouw eigen risico van jouw zorgverzekering als je deze nog niet heeft gebruikt.

Voor onze locatie in Zeist geldt dat als je je bij ons aanmeldt er binnen 5 werkdagen contact met je wordt opgenomen en dat er een pre-intake afspraak met je wordt ingepland. Als je een afspraak hebt gemaakt voor je intake dan kan er aansluitend aan de intake gestart worden met behandeling. Mits wij je passende zorg kunnen bieden behorend bij jouw hulpvraag.

Wachttijd informatie:
Hoewel Invivo Clinics vindt dat wachtlijsten en wachttijden niet horen binnen de zorg, kan het voorkomen dat wij toch van verzekeraars een wachtlijst moeten aanhouden. Bij Invivo Clinics Amstelveen is er een wachtlijst voor behandeling. Na intake kom je op de wachtlijst voor behandeling. Bij Invivo Clinics Zeist is er een wachtlijst voor de intake. Na het positief doorlopen van de pre-intake word je op de wachtlijst geplaatst van de intake. Als je een afspraak hebt gemaakt voor een intake en je komt bij ons in zorg dan zal na de intake de behandeling direct starten. Hiervoor geldt geen wachttijd.

Voor verzekerden bij CZ hebben we op dit moment een cliëntenstop. Zie bericht onderaan deze pagina.

AMSTELVEEN

Wachttijd tot behandeling*
Aandachtstekort en gedragsstoornissen 20- 26 weken
Pervasieve stoornissen 20- 26 weken
Overige stoornissen in de kindertijd 20- 26 weken
Depressieve stoornissen 20- 26 weken
Angststoornissen 20- 26 weken
Restgroep diagnoses 20- 26 weken
Persoonlijkheidsheidsstoornissen 20- 26 weken
Somatoforme stoornissen 20- 26 weken

Helaas hebben wij na de intake een wachtlijst voor behandeling. De duur van de wachttijd tot behandeling is afhankelijk van verschillende factoren waaronder het aanbod wat je is gedaan. Ook kan jouw zorgverzekering van invloed zijn op de wachttijd. Gemiddeld moet je rekening houden met een wachttijd van circa 24 weken.

Wanneer je de wachttijd te lang vindt, kun je altijd contact opnemen met de zorgaanbieder, of jouw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Jouw zorgverzekeraar kan je ondersteunen, zodat je binnen 4 weken vanaf jouw eerste contact met een zorgaanbieder een intakegesprek krijgt, en dat binnen 10 weken vanaf de intake, de behandeling is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen).

Zeist

Wachttijd tot intake*
Aandachtstekort en gedragsstoornissen 8-12 weken
Pervasieve stoornissen 8-12 weken
Overige stoornissen in de kindertijd 8-12 weken
Depressieve stoornissen 8-12 weken
Angststoornissen 8-12 weken
Restgroep diagnoses 8-12 weken
Persoonlijkheidsheidsstoornissen 8-12 weken
Somatoforme stoornissen 8-12 weken

Helaas hebben wij na de pre-intake een wachtlijst voor intake. De duur van de wachttijd is gemiddeld circa 15 weken Ook kan jouw zorgverzekering van invloed zijn op de wachttijd.

Wanneer je de wachttijd te lang vindt, kun je altijd contact opnemen met de zorgaanbieder, of jouw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Jouw zorgverzekeraar kan je ondersteunen, zodat je binnen 4 weken vanaf jouw eerste contact met een zorgaanbieder een intakegesprek krijgt, en dat binnen 10 weken vanaf de intake, de behandeling is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen).

*11 januari 2024 voor sommige zorgverzekeraars geldt op dit moment een langere wachttijd neem voor meer informatie contact met ons op.
Laatste update: 15 februari 2024

CZ – cliëntenstop in verband met onvoldoende budget 2024

Voor volwassenen die verzekerd zijn bij CZ geldt een aanmeldstop voor 2024.
Staat je al op onze wachtlijst dan is jouw wachttijd langer dan de aangegeven wachttijd. Meer toelichting lees je hieronder.

Tijdelijke aanmeldstop voor CZ
Op dit moment is het niet mogelijk om je aan te melden als je verzekerde bent bij een van deze verzekeringskoepel.
Onder CZ vallen onder andere de labels Just, Ohra en Nationale Nederlanden.

Met deze zorgverzekeraar hebben we afgesproken dat alle zorgkosten bij elkaar opgeteld in 2024 niet boven een bepaald bedrag mogen komen. Dit bedrag wordt het omzetplafond genoemd. Boven het omzetplafond wordt de zorg niet meer vergoed door de zorgverzekeraar. Het afspreken van een omzetplafond is bedoeld om de zorgkosten te beheersen. We moeten er goed op letten niet boven dit bedrag uit te komen. Invivo Clinics heeft verruiming van dit omzetplafond aangevraagd bij CZ gezien het grote aantal aanmeldingen, helaas is dit afgewezen. Er zal dus goed gekeken moeten worden hoeveel zorg cliënten nodig hebben en of er nieuwe cliënten in behandeling kunnen komen. Om te bewaken dat we niet over het omzetplafond gaan kunnen wij op dit moment minder cliënten van deze zorgverzekeraar in behandeling nemen en zijn we genoodzaakt een aanmeldstop in te stellen.

Je kunt contact opnemen met de afdeling Wachtlijstbemiddeling van jouw zorgverzekeraar, de contactgegevens vind je hieronder. De contactpersoon van die afdeling zal samen met je bekijken bij welke praktijk je het snelst terecht kunt.

Ben je verzekerd bij CZ of één van de labels die onder deze zorgverzekeraar valt en staat je op onze wachtlijst?
Ook dan kan je nagaan of je bij een andere praktijk eerder terecht kunt, eventueel met behulp van wachttijdbemiddeling van jouw zorgverzekeraar. De wachttijden zijn namelijk langer geworden dan de wachttijden voor cliënten van andere zorgverzekeraars. We vragen je om het ons te laten weten als je elders in behandeling gaat. Blijf je op onze wachtlijst, dan nemen wij contact met je op zodra wij jouw behandeling kunnen inplannen.

Wachtlijstbemiddeling
We proberen onze wachttijden zo kort mogelijk te houden. Wordt de wachttijd te lang, dan voeren we een tijdelijke aanmeldstop in.
Als je de wachttijd te lang vindt of er is een aanmeldstop, dan kunt je ook contact opnemen met de afdeling Wachtlijstbemiddeling van jouw zorgverzekeraar. De contactpersoon van die afdeling zal samen met je bekijken bij welke praktijk je sneller terecht kunt.

Wanneer je toch graag bij Invivo Clinics in behandeling wilt komen
Je vraagt CZ om een machtiging om toch (volledig vergoed) bij Invivo Clinics in zorg te kunnen komen. Dit kan toegekend worden als er geen of geen alternatief zorgaanbod beschikbaar is. Wanneer het jou is gelukt en je een machtiging hebt gekregen, neem dan contact met ons op.

Contactgegevens Wachtlijstbemiddeling: Wachtlijstbemiddeling: sneller geholpen worden – CZ
CZ-wachttijdbemiddeling aanvragen: 013 594 91 10

Amstelveen
020 – 7670378

Zeist
035 – 8200988
Bel ons geheel vrijblijvend. We staan je graag te woord!

Maak een afspraak

Laagdrempeligheid is voor ons een voorwaarde voor goede zorg. Daarom hebben onze organisatie zo ingericht dat je na je intakegesprek snel kan starten met de behandeling.

Laagdrempelig

Het Freedom of Movement programma is anders dan andere therapieën die ik heb gehad. Dit heeft echt iets veranderd. Ik ben dingen gaan doen!

Aan het woord

Nog plek vrij: Mindfulness

Nieuwe Mindfulness trainingen starten weer binnenkort, klik verder voor de data en tijden.

Meer informatie
Contact aanvragen